Yahudi di Palestine

Malam tahun baru di sambut dengan esak dan tangis di bumi Palestine, Israel mengebom Bumi Palestine dan hampir 500 orang awam meninggal dunia. Tanda tanda kiamat semakin dekat. Dunia sudah menuju kehancuran.
Kisah Palestine patut menjadi iktibar kepada seluruh Umat islam amnya. Allah memerintahkan kita sujud dan tawadduq kepadanya, tapi kita sebagai manusia tetap kekadang berdegil. Jika mahu dikira umat islam seluruh dunia cukup untuk mempertahankan bumi Palestine yang sgt kecil itu tapi Mesir sendiri, Negara Jiran Palestine sudah menutup pintu. Satu satu nya Pintu untuk ke Palestine melalui Egypt tapi sudah ditutup.
Tahukah anda bagaimana Orang Yahudi boleh berkuasa di Israel? Saya menulis dari article yang saya baca beberapa tahun yang lalu, sayang nya saya tidak menyimpan article kerana saya terjumpa di library kecil di flat tempat saya tinggal waktu di saudi, ketika saya berkerja di Riyadh tahun 2003. Saya terjumpa article tersebut dalam longgokan buku buku lama. Saya tidak ingat Tajuk dan penulis article berkenaan tetapi secara ringkas nya,
Israel yang kecil komuniti merasa sombong dan kuat. Sepatutnya Hitler bunuh sahaja kesemua Yahudi. Yahudi adalah satu bangasa yang melata, Stateless dan dibenci.
Awal tahun 1900, Bangsa Yahudi paling di benci. Waktu Zaman Hitler, Dia telah membuat penghapusan Bangsa yahudi. ( Ada yang kata Hitler memeluk islam Wallahualam). Lalu British dan amerika menyelamat kan Yahudi dan mencari negara yang boleh menerima Org yahudi. 2 negara yang dipilih Argentina dan Baitulmaqdis dan Org Yahudi mahu ke Baitumaqdis. Orang Palestine yang bodoh ni pula menerima mereka dengan sangat terbuka. Apa yang mereka buat, Orang Yahudi mula berniaga. Mereka menjadi money lender dan mengenakan Bunga yang tinggi sehingga Orang Palestine tidak mampu membayar, jadi mereka trade dengan Tanah. Lebih kurang macam Singapore dan tanah melayu.
Jadi, Please and please. Jadikan iktibar dengan sejarah dan bertaqwa lah dengan Allah nescaya kita akan berjaya didunia dan akhirat.


Comments

Popular posts from this blog

Tahukah anda rupa Masjidil Al Aqsa.

Kenapa Yahudi di Benci. Mungkin Hitler Benar.