Masa aku kecil, mummy aku kalau buat nescafe mesti very light, tapi aku suka. Aku tak leh minum kalau bubuh banyak ,aku bukan golongan coffee addicted. Tapi bila study nursing, aku belajar minum strong coffee, sebab berjaga utk study dan juga bila kena clinical malam.
3-4 tahun lepas aku kerja, signature coffee shop STARBUCK dibuka di Kuala Lumpur. Nak beli teragak agak juga sebab mahal. Cofee latte pun dah harga sampai 7 Rm sedangkan kalau aku minum cofee kat kedai mamak cuma 70 sen jer waktu tu. Time gaji, beli la nanti kempunan
Bila kerja Saudi, aku jadi regular starbuck's cust. Dari Coffee frost, latte,expereso, bla blaa semua aku rasa, a side of cofee aku order cake. Satu kemestian. years later, aku rasa mual dan benci dengan starbuck dan I never step in to starbuck coffee anymore. Tak sedap mana pun, tapi boleh untung bermilyar. Kopi kat kedai Mak Su Ngor lagi sedap walau harga cuma 1 amas= 1 Rm ( itu kedai kat kg aku kat kelantan). Memang Yahudi pandai buat Untung.



Kita bangga kan bila duduk minum di starbuck, cozy and looks classy. Mengikut dari sumber yang saya baca, starbuck company yang paling kuat berdiri teguh di belakang tentera israel dan beri support. Berapa banyak starbuck coffe di serata dunia. Tak yah kira kat dunia ni la, kat negara Islam saja berapa ribu kedai, Di saudi sahaja, hampir setiap penjuru kota Riyadh ada starbuck. Memang mereka untung berlipat ganda.
Berapa jumlah Muslim di dunia, Be alert ok. Muslim adalah yang paling tinggi population di dunia. Nisbah utk 100 muslim=1 yahudi. and again. Siapa yang menolong saudara mara kita di Palestine. Muslim itu bersaudara. Saya Ulang tulis sekali lagi MUSLIM ITU BERSAUDARA.
Apa yang kita lakukan disaat saudara saudara kita sengsara di Palestine. Israel mengebom Palestine pada 27.12.08. Kat Malaysia, tengah sibuk shopping maklum la baru dapat bonus dengan gaji.



Malam tahun baru, semua sibuk count down new year dengan hiburan dan kita lihat.........

we lost 500 brothers and sister is Palestine




Kita cuma rasa kasihan, tapi apa bantuan kita pada mereka.???

They need food, medication, clothes. any big corporate belong to muslim can support them?? Muslim is weak, honestly is totally weak. Am I wrong???
UAE akan membina hotel bertaraf 7 *******, disaat ratusan muslim dibunuh dengan kejam.


Ini bukan anak kita, kita cuma mengeluh KASIHAN.......

Saya terbaca blog dari Ahmad tenganu, dia kata. Palestine yang kurang ajar, pergi baling batu kat umah oprang israel. Bagi amaran tak nak dengar, memang patut kena BOMB. Tergamak seorang muslim memberi pandangan yang begini. Tahu tak, Di Palestine ada tanah suci kita yang ke 3. Masjidil Alaqsa yang mereka cuba pertahankan.
Nabi Muhammad sendiri sudah berpesan, Yahudi memang harus berwaspada dengan mereka.
Satu demi satu umat islam kita dibunuh. Yahudi sangat bijak dan berpengaruh. Ustaz saya prnah cakap waktu saya umur 17 tahun, Gregory Pincus membangunkan pil perancang keluarga yang pertama, Yahudi yang introduce perancang keluarga. Sedangkan Rasulullah mahukan pengikut yang ramai.
Mesir menutup pintu ke Palestine, memang kita tiada cara untuk masuk dan menolong mereka. Ingat Filem Gladiator. Mereka seperti tentera kecil yang berada didalam kurungan untuk berperang dengan MOnsTER.
Ayuh kita beramai ramai berdoa semoga turunnya bantuan dari langit, seperti burung azazil mengalahkan tentera bergajah. Sungguh rasa tidak aman melihat segala ini.
Dblog saya yang akan datang saya akan menulis tentang siapa orang Yahudi dan kenapa Adolf Hitler benci sangat pada Yahudi ini. Tapi, apakah kita sebagai Muslim sanggup pertahankan agama kita, jika agama kita dihina. Ssebelum saya berakhir disini ada satu cerita pendek yang terjadi di sebuah Mall di KL. Saya tidak ingin menimbulkan sentimen perkauman tapi ini melibatkan maruah kita sebagai Muslim.
Seorang pemuda Islam yang berkerja sebagai 'cashier' di pasaraya tersebut telah menumbuk seorang lelaki cina. Gara gara lelaki cina tersebut memakai t'shirt bergambar anjing yang memakai tudung dan babi yang memakai serban. lelaki melayu bertanya tentang gambar di tshirt nya. Dengan rasa bangga sambil menunjuk pd gambar di t'shirt yg dipakai.babi yang memakai serban itu ialah Muhammad dan anjing yang memakai tudung itu ialah Khadijah. Mendengar jawapan lelaki tersebut, pemuda Melayu ini dengan tidak disangka2, menumbuk muka si Cina. Lalu Manager kepada lelaki melayu itu memarahi pada pekerjanya. Memang menumbuk orang itu salah tapi lelaki melayu itu cuma untuk memperbetulkan akidah agama islam. Sudahlah dimarahi malah dipecat serta merta.
Pemuda itu balik kerumah dengan kesal bukan kerana diberhentikan kerja tapi kerana Manager nya adalah MELAYU ISLAM.

Comments

Popular posts from this blog

Tahukah anda rupa Masjidil Al Aqsa.

Homestay Suria Kota Bharu