Homestay Suria Kota Bharu




Pada hari pembukaan Sea Games yg baru lalu, kami berada di Kelantan. Melawat kubur bonda tercinta dan mengubat rindu dendam Mok kepada kampungnya yang terletak dalam daerah Pasir Putih. Kampung aruah berjarak 30 km dari kota bharu dan 5 Km dari Pasir Putih. Di kampung, kami melepak rumah Cousin kami rumah Kak Da atau pun rumah Mek , kakak Aruah mummy. Rumah
Mok terlalu uzur utk ditempati.
Oleh kerana aku jarang hang out kat bandar Kota Bharu, adik aku Lia and Bro In law decided nak cari homestay sekitar Kota Bharu.

Kat Bandar Kota Bharu, berselerak homestay. di tepi tepi jalan ada papan tanda dengan no telefon. Cari punya cari, aku called 10 homestays dan compare harga. At last aku decide utk sewa Suria Homestay lepas kwatim harga dengan Owner nya Encik Zuki jadi aku kira setuju.
Ini first time nak sewa Homestay memandangkn kami big family. Jadi harga yg Encik Zuki bg memang berbaloi baloi.




Homestay Suria, terletak di Kubang Kerian berdekatan dengan sekolah. Suasana kampung di pinggir bandar. Kalau ke Kota Bharu cuma 3 km. Rumahnya sebuah banglo yang mempunyai 4 bilik yang luas, kemas, selesa dan terasa begitu nyaman. Anak anak berlari lari didalm banglo setingkat itu. Ada dapur, dining hall dan Washing machine. Kira kira saya sangat puas hati.
Mencari sesuatu kelainan , homestay suria adalah pilhan terbaik terasa seperti dirumah.
Kami cuma menginap semalaman menuju next destinasi Alor Star Kedah.






Sebelum berangkat, kami menikmati sarapan pg selera kelantan. Nasi berlauk dan nasi kerabu. Harga sebungkus Rm 2.5. Ada nasi dan pilihan lauk ayam atau daging. Sangat sedap.
Insya Allah kalau kami ke Kelantan lagi , pilihan untuk menginap pastinya SURIA HOMESTAY.


MANY THANKS TO ENCIK ZUKI DAN ENCIK MAT FOR YOUR WARM HOSPITALITY
Untuk menginap di Suria Homestay 0193586853.

Comments

  1. Thanks for promoting our homestay. We will give you special rate for the next booking. Cuma ingatkan saya siapa saudari ni. Kalau tak bagitau saya lupa. Thanks. Zuki.

    ReplyDelete
  2. Thanks for promoting our homestay. we will give you special rate for the next booking. just let me know. Thanks. Zuki.

    ReplyDelete
  3. Salam Puan Noriah,

    Minta tolong buat link cerita pasal Suria Homestay di atas kepada www.suriahomestay.com. Tk banyak. Zuki.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tahukah anda rupa Masjidil Al Aqsa.