Tahukah anda rupa Masjidil Al Aqsa.

Kedua masjid dalam photo ini terletak di Jerussalem, Saling berdekatan. Cuba teka yang mana satu Masjidil Al Aqsa. Photo yang diatas atau photo yang dibawah.???????


Masjidil Al Aqsa adalah tanah suci no 3 untuk umat Islam. Seumur hidup kita, dianjurkan melawat ke tempat suci ini. Masjidil Al Aqsa, adalah Masjid tertua selepas Kaabah. Masjid Al Aqsa dibina oleh Nabi Sulaiman AS. Di Masjidil Aqsa, Rasulullah melakukan isra dan berangkat mi'raj.
Ia Merupakan kiblat pertama umat islam, sehingga Nabi Muhammad SAW diejek oleh golongan Yahudi, bahwa bangsa yahudi adalah paling istimewa, Umat islam sendiri mengadap ke Baitulmaqdis. Lalu Rasulullah berdoa di Masjid Kiblatain( Masjid 2 KIBLAT) di Madinah. Maka, Nabi Muhammad SAW mendapat wahyu, Allah SWT memerintahkan seluruh umat islam mengadap ke Kaabah sebagai kiblat.
Kini, Masjidil Aqsa menjadi kepungan tentera Israel. Yahudi, telah membina Dome of the rock bagi menggantikan Masjidil Al Aqsa. Kubah yang berwarna emas itu adalah Dome of the rock dan Kubah yang warna hijau tua adalah Masjidil Aqsa, untuk mengelirukan umat islam supaya dapatlah mereka meruntuhkan Masjidil Al Aqsa.
Sahabatku, propaganda ini tersebar dalam internet. Jika tidak percaya carilah dalam google, saya terkejut apabila, photo masjid berkubah emas ini yang keluar dalam percarian google masjidil Aqsa. Marilah kita membaca surah al Ikhlas supaya Yahudi gagal.
Please keep in mind, DOME OF THE ROCK IS NOT a MOSQUE but is a JEW's temple.

Comments

Popular posts from this blog

Homestay Suria Kota Bharu