The healer The Killer

Malam ini, aku dinner di restoran sizzler yang terletak di MC’s compound. Jarak dari rumah aku lebih kurang 3 kilometer. Kami smua berempat, Sizzler restoran menyediakan makanan barat dan Chinese cuisine. Aku jarang makan di situ, sebabnya mahal dan tidak menepati citarasa. Tapi, aku bukan ingin menulis tentang Rest ini . lepas makan, aku, Kan, Delene dan Lee Fong chit chating sambil relax di restoran yang high standard didalam housing compound. Kan told us, patiet bed 2 passed away. Aku memang extremely shock, sebab aku teringat my friend Maria beritahu, malam tadi ada incident berlaku pada patient bed 2, patient got femoral line vein and around that area is swollen and redness. They discover the line actually is not inserted in femoral vein but in femoral artery. and that line receiving plenty of medication. Bila perkara ini terjadi, kes ini ini akan sampai hingga higher authority.

Mistake does happen, no matter how smart or how competent the medical provider but as human being, small mistake can make the disaster. Aku bukan mengutuk pada people yang menjaga pesakit tersebut, tapi aku berdoa semoga, perkara sedemikian tidak terjadi pada aku. Kerana itu aku anggap kerja ni sebagai ibadah. Memulakan pekerjaan dengan Bismilah dan sepanjang perjalanan ke tempat kerja aku baca Ayatul Kursi. Semoga perkerjaan aku berjalan dan jauhkan dari segala kekhilafan kerana aku manusia biasa. Aku tak punya kelebihan seperti teman teman aku yang lain. Aku tidak sebijak mereka, aku tidak boleh Nampak jika kawan kawan aku tertinggal kerja kerana aku tidak mempunyai mata setajam teman teman yang lain. Aku tidak pernah komplem kawan kawan aku kerana aku sendiri tidak sempurna. Ya Allah, aku masih perlukan perkerjaan ini. Lindungi lah aku, lindungi pesakit dibawah jagaanku.

Mum, please pray for me. Always.

Comments

Popular posts from this blog

Homestay Suria Kota Bharu

Tahukah anda rupa Masjidil Al Aqsa.