No Title


Isu Manohara, isu pembantu rumah kena dera menghangat sentimen nasionalisme between Malaysia and Indonesia. Aku baca blogs yang berperang disitu, blogers Indo mencerca org malaysia dgn panggilan Malingsia dan tak kurang hebat dgn blogger dari malaysia membalas maki hamun , swearing and cursing.
Aku juga dulu sgt synical pada orang Madura, Orang sumatera, Orang boyan dan Orang Utan. Bagi aku, orang Indonesia yang baik cuma Orang Jawa jer. Mereka baik , rajin and bla bla tapi persepsi aku berubah. Banyak perkara yang merubah aku. Jika mahu menilai individu jgn kerana nasionalis tapi kerana individu seseorang.
Pembantu rumah aku sekarang adalah Madura, dan dia mempunya personaliti yang sgt sgt berbeda dari yang aku dengar tentang perangai orang Madura. Sangat disenangi oleh kami sekeluarga
Me, myself I looks to someone who has goood personality, charismatic, and top of all, high islamic values regardless who is He, where his from and How he looks!!
Pasal kes manohara, only Allah knows what really happen. tapi , aku nak bagi links yang aku baca just now. sesamaislam.wordpress.com/2009/06/22/manohara-dessy-ibu-yang-mata-duitan/.
Photo Manohara, just arrived Indonesia. selepas didakwa kena seterika muka dan ditoreh di dada.

Jangan salah anggap, aku tak side mana mana. Bukan sebab aku orang Kelantan. Tengku Temenggong tu pun begong, kalau dia Kahwin dengan aku dulu tak la dia susah cam ni.

Comments

Popular posts from this blog

Tahukah anda rupa Masjidil Al Aqsa.

Homestay Suria Kota Bharu