From right, malina, suzie, me and Ros in Florence Italy



Tour ke Europe bersama dengan kelana konvoy disertai oleh 70 penumpang termasuk 3 crews. Aku berkenalan dengan ramai orang, kebanyakan nya orang malaysia yang study and working in Uk, lain lain, group dari Nstp Malaysia 5 of them langsung jadi kawan baik, Keluarga Puan Lyn dari Korea, Dr Ahmad from Moscow, Encik rambut panjang and wife dari Kl, Encik yang rambut sedikit juga dari Kl, aku dan Malina dari saudi. Orang Indonesia pun ada, Yudi yang datang sendirian. Ibu Efi, suami dan 2 anak yang belajar di Scotland, Keluarga Puan rahayu dari yanbu saudi Arabia, dan Keluarga Puan Shamsiah singaporean yang menetap di Uk. They all nice and friendly. Cuma ada satu saja mentally orang orang Malaysia yang highly educated ni, mereka sangat surprise dengan Nurse yang kerja Di Luar Negara. masing masing tanya, macam mana You boleh kerja sana.

Aku rasa part ni jadi rendah diri. Mentang mentang la , aku tak study kat luarnegara. Kelulusan SPM aku cuma melayakkan aku untuk study kat U kat malaysia je, iaitu Uh under Um.

Kalau dulu, ramai yang tak nak kawin dengan Nurse. Tak nak menantu Nurse. Aku masih ingat my Dead husband said to me, My family semua pelik kenapa girlfirnd I nurse, they expect Dental Student or Medical Student. Geli kalau aku ingatkan dia.

That why, aku malas kerja kat Malaysia, Nursing dipandang rendah where as di luar negara, Nursing is good profesion, anyway I m not coming back and work in Malaysia. Insya Allah tidak. May be in future bila aku dah retired itu pun kalau aku balik and settle down di Malaysia.



Comments

  1. Betul tu,mmg kekadang dipandang rendah tp skrg ni kedengaran bnyak juga org berebut nak ambik perempuan nurse sbb diorang tu cantik.Well,it depends on the individual faces and inner feelings also.Aku juga bercadang nak ambil degree di luar negara tp apakan daya,orang tua ku ttp ada bersamaku.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tahukah anda rupa Masjidil Al Aqsa.

Homestay Suria Kota Bharu