ZUhud

Menerangkan islam pd nonmuslim lebih baik dari saudara muslim sendiri. Aku jahil agama, tapi apabila kawan non muslim bertanya tentang islam, tidak pantas utkku hanya mengangkat bahu dan mengatakan tidak tahu. Paling tidak aku sudah menyampaikan sesuatu ayat pada mereka. Perkara yang sering menjadi persoalan bg mereka tentang Haji, poligami, perceraian dan Jilbab dan perkara itu aku explain dengan berhikmah. Supaya mereka tidak memandang agama islam sebagai agama yang berat utk diikuti.
Dalam pada itu, aku rasa sedih dengan saudara semuslim sendiri. Apalah anggapan mereka pada aku. I found someone with islamic personality, I just asked 1 thing and his gone with the wind.
My best friend, we were discussing about ZUHUD.
She has different definition about zuhud. My opinion, orang yang zuhud adalah yang cintakan Allah dan sgt takutkan murka Allah. Orang yang tidak cintakan duniawi tapi my opinion, orang yang zuhud juga menerima duniawi, menonton tv, mendengar radio mempunyai laptop dan handphone tapi mereka menonton news, documentary, mendengar islamic song yang tidak menghayalkan,
Me and my fren end up with misunderstood and she kinda angry with me. She keep telling me, i should not bring up this matter. maybe next time i should shut my mouth.
I feel upset.

Comments

Popular posts from this blog

Tahukah anda rupa Masjidil Al Aqsa.

Homestay Suria Kota Bharu