Valentine and me

Pengaruh media memang kuat dlm hidup kita, walau dalam agama kita melarang sambutan Valentine tapi ada bg alasan, tak salah kerana cinta tak semestinya utk kekasih tapi utk kengkawan atau utk family.
Aku sayang family aku, round the clock bukan pada 14.feb baru aku nak sayang mereka. I love my mum and dad now and forever not only on mother's day or fathers day.
Aku mula faham erti Valentine waktu sekolah menengah. Masa tu, aku tak leh ada Boyfren. Kalau Mum tau aku ada Bf bererti aku kena stop schooling and kawin, No Wayyy!
Bila aku study Nursing, Many of my classmate ada Bf but me NEVER BEEN TOUCH. Mereka asyik berbicara tentang Bf mereka, di Corridor, di Dining hall, even di Tandas. Aku yang makin stress dgn sindiran. Sebab masih single mingle
Finally, bila aku abis nursing. Ada la, Mat rempit Dental ni prosposed nak buat girl fren. Aku pun memang suka kat Mat rempit ni. Maka aku terima. Tapi waktu Valentine jatuh waktu tu Bulan Ramadam, dan tahun seterusnya juga bulan ramadam dan aku tidak meraikan sama sekali.
Next event, aku kawin dgn Mat rempit tu.. Maka, aku tak pernah merasakan istimewa Valentine.
Hingga ke hari ini, aku tidak merayakannya dan tidak greeting sapa sapa.
AKu buakn try nak jadi fanatic, tapi jatuh syirik kalau kita meraikannya. Aku dengar dalam radio dakwah. pasal Valentine ni. Sebab, sambutan ni mengenang Paderi valentino and ada kena mengena dengan Cupid( dewa atau pari pari cinta).

Comments

Popular posts from this blog

Tahukah anda rupa Masjidil Al Aqsa.

Homestay Suria Kota Bharu