ulasan ayat_ Innalilahiwainnahirajion

Sejak dulu lagi, ayat ini aku recite bila ada orang meninggal dunia. Bila dah exposed dengan dunia internet dan aku banyak membaca forum agama jadi aku gunakan setiap kali aku dengar berita yang kurang baik.

Pernah sekali, teman aku beritahu yang anak dia terjatuh. Aku mengucapkan ayat Innalillah. terus dia terkejut dan muka nya merah. Katanya, anak nya belum mati lagi. Lalu aku menerangkan bukan niat aku begitu tapi ayat ini bukan untuk digunakan apabila mendenar kematian tapi apabila ada perkara yang tak baik. Sebaiknya kita recite ayat ini.

Semoga, artikel memberi manfaat untuk semua.




Comments

  1. hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tahukah anda rupa Masjidil Al Aqsa.

Homestay Suria Kota Bharu