Mee Udang Kuala Sepetang Taiping






Aku belek belek family photo, rasa rindu plak nak makan mee udang. Last year family trip ke Taiping. Adik aku yang promote pergi makan mee udang kat Kuala Sepetang. Katanya, ' kena selak udang utk cari mee" sound very odd. Sejak bila dia jadi PRO kedai mee udang nei!
Kami sepakat untuk dinner Mee Udang kat Kuala Sepetang. Nak proof kata kata Jamil adakah benar belaka atau indah kabar dari rupa.
From bandar Taiping Extimate 30 km utk sampai kat Warung Mak Teh. Actually less than that. Kena cari sign board Kuala Sepetang , ada simpang along the road just aware , warung tu at Your left side heading to Kuala Sepetang dan cuma terletak kat tepi Jalan.


Tengah tunggu order, lapar sebab baru jer travel dari kelantan ke taiping

Sampai kat sana, kami pun tengok, Ermmm menu nyer not bad. Boleh pilih nak makan dgn mee, nasi atau kuayteow. Ada 2 jenis harga kalau tak silap Rm 6 dengan Rm 10 or rm 8, I cant remember.


Tuti nak makan nasi dengan Udang so Kami sekeluarga order variety of menus. Mee, kuayteow... Cant say. drooling now!
Bila Mee Udang sampai jer, Aku dan seluruh keluarga punya terkejut. Udang nya besar dan banyak...
Apalagi, kami serangggg. Nyammm Nyam nyammm
Memang Puas hati sangat sangat sangat, lepas tu baru aku rasa sangat kekurangan. Aku tanya, ada sesapa snap tak gambar. Semuanya geleng...HAMPA!
So, photo yang aku siarkan ni, aku google....Next Holiday. Kami akan singgah lagi di Warung Mee Udang Mak Teh. Highly recomendation.



Comments

Popular posts from this blog

Tahukah anda rupa Masjidil Al Aqsa.

Homestay Suria Kota Bharu