DIA dan LELAKI ITU.

Entry aku kali ini cerita hal jodoh plak, Selepas mission kekawan yang jd match maker gagal dan aku cari sendiri pun gagal jugak. Tanpa aku sedari, ada seseorang yang sangat prihatin terhadapku, yang aku tidak pernah merasa kehadiran disisi aku selama ini.
Dia jururawat, teman satu hospital. At a time, aku ada berkerjasama dengan dia. Begitu lama aku mengenalinya, aku tidak pernah memberi nombor telefon aku padanya. Setiap kali bertemu dihallway, dia pasti akan menegur dan mengajak berbual utk seketika. Dia bercerita dengan penuh ceria. Berharap dapat bergabung kerja dengan aku lagi. Berulang kali menuturkan kata Keep in touch. Berkali kali dia memberi gambaran perasaan dia terhadap aku, pretending aku tidak faham maksudnya.
Dia juga seperti aku, pernah berkahwin punya anak satu. Aku tak nafikan dia seorang yang baik. Tapi aku tidak menyintainya. Sedikit perasaan juga tidak terujud. Mana perginya perasaan ini.??

Dia bukan lelaki yang aku cari,

Lelaki yang aku cari adalah yang sholeh dan beriman. Kenapa ? Jawapannya mudah. Aku adalah wanita yang berasal dari tulang rusuk lelaki. Lembut hingga mudah dibengkok, tapi jika dilurus secara paksa maka akan patah.
Suami yang sholeh dan beriman, akan menyanyangi isterinya, menghormati dan menerima setiap kekurangan isterinya. Mendidik isterinya secara hikmah. Tidak akan mencela keburukkan isteri, tidak terlalu mengkritik masakan isterinya dan tidak akan mengasari isterinya. Lelaki itu lah yang aku cari, juga aku rindui zuhudnya. Aku akan menanti LELAKI ITU, lelaki yang akan mebawaku ke syugawi, biar berapa lama pun penantiannya, semoga ALLAH SWT akan memberi banyak kesabaran padaku. Semoga kehadirannya menjadi penawar setiap duka yang aku pernah lalui.


Bait bait puisi _PENANTIAN_ DARI ALLAHYARHAM ZUBAIR ALI

Penantian suatu seksa, yang tidak tertanggung
oleh tubuhku yang kering dan layu
Kepastian satu penawar dalam suka dan duka
yang meniti hidupku.


Comments

Popular posts from this blog

Tahukah anda rupa Masjidil Al Aqsa.

Homestay Suria Kota Bharu