Pulang dan pergi

Sedar tak sedar dah 4 bulan aku balik Mesia. Semua yang aku plan dah hancur berkecai. Nak balik for good, busnis , humanitarian job, and what not. Tapi bakat aku dalam busnis ni kurang menyerlah. Tak pandai nak convince orang. Ermmm. So Duit tak masyuk nak buat social job pun kena ketepikan. Kalau dihantar ke Ecuador 3-4 bulan, sapa nak bayar maintenance kat Mesia.
Aku pun mula menyusun langkah, aku ke Singapore ke Kandang Kerbau Hospital.
Aku sedih betul cara depa layan aku. I am good excellent experience Paediatric ICU Nurse, very committed and punctual. Dont judge me by my tudung.
So, keluar dari Sg, masuk ke Jb lalu jalan Wong Ah Fok, aku nampak Pan Global building. Keputusan aku ambil secara tiba tiba. Aku bukan ditakdir utk tinggal disini lama lama. Masuk di Ofis Pan Global aku disambut dgn baik. Middle east welcoming U again Noriah!.
Tapi honest, aku tak rasa sedikit menyesal meninggalkan Riyadh. Aku achieve banyak perkara sejak aku balik. Tuti , Mok, Puasa dan raya, and banyak perkara yang sweet berlaku kat aku within this 4 months and tak boleh ditanding dgn material.
So, Tuti pun Hepi aku ke Middle east. Syukur aku tak ikut apa org kata, Tuti bukan barang untuk direbut tapi satu permata bernilai yang perlu dikongsi.
Semalam, Mr Carton dari agency nursing dr Singapore called me up. Ada 2 interview di Hospitals Sg. Dia pujuk aku agar jgn pakai tudung masa interview. Nilai duit dan perintah Tuhan menjadi taruhan.


Comments

  1. Jgn let your guard down. If they want u that bad....they should respect your decision to wear tudung. Anyway, the result of your works count the most.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tahukah anda rupa Masjidil Al Aqsa.

Homestay Suria Kota Bharu