Seteguh karang

Keputusan untuk pulang settle down dibuat sebelum Aruah mummy meninggal. Aku merencana untuk travel seluruh China dan menetap disana. Seminggu sebelum Aruah pergi, aku berbual bual dengannya di telefon dan suaranya masih segar tidak seperti orang sakit. Dia minta " Long, jgn duduk disana, kalau nak pergi setakat jejalan bolehla.
Lewat Mummy pergi aku nekad untuk berhenti. Aku tidak mahu komitted dgn orang lain lagi. aku ingin bekerja sendiri. Aku kena buktikan bahawa aku boleh berjaya. Ada perkara yang lebih penting dari duit. Tuti, Mok dan diriku sendiri.
Dalam ayat seribu dinar sendiri, kita diminta berusaha dan bertawakal. Setiap sesuatu itu pasti ada hikmah nya dan aku pasti bahawa rancangan aku ini bukan datang dari akal ku yang pendek tapi setelah aku berfikir semasak masaknya

Comments

  1. assalamualaikum
    ujang ikut berduka cita atas meninggalnya ibu akak tercinta. semoga Arwahnya mendapat tempat yang tinggi di surga firdaus.. amin, alfatihah..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Homestay Suria Kota Bharu

Tahukah anda rupa Masjidil Al Aqsa.